Brightspace Support

Manuals

Hoe pas ik de instellingen in de kalender aan?

Je kan de instellingen van de Calendar aanpassen naar jouw persoonlijke voorkeur. Dat doe je op de volgende manier: 

  1. Scroll op je homepagina naar beneden naar je kalender.
  2. Klik op ‘Go to calendar’.
  3. Klik op ‘Settings’ (rechts bovenaan). 
  4. Je kan nu de instellingen van je kalender aanpassen in Calendar Options. Dit ziet er als volgt uit: 

 

  • Bij Core Hours kan je kiezen wat de tijd frame van jouw calendar moet zijn. Selecteer Show Weekends als je wilt dat zaterdag en zondag ook worden meegerekend 
  • Pas de gemiddelde duur van een activiteit aan bij Default Event Duration. 
  • Selecteer Enable Calendar Feeds als je wilt dat je kalender wordt gedeeld met andere platformen, zoals Outlook. Je krijgt dan bijvoorbeeld meldingen in je mail over opkomende activiteiten.

    Je kan de instellingen voor taken aanpassen in Tasks Options: 

  • Je kan kiezen of en hoe lang afgeronde taken worden weergegeven bij Completed Tasks. 
  • Je kan de gemiddelde duur van specifieke taken bepalen bij Upcoming Tasks Default Duration. 
  • Selecteer Confirm before deleting tasks als je een waarschuwing wilt krijgen voordat je een taak verwijdert. 

5. Klik op Save om je wijzigingen op te slaan.