Assignments – Probleemoplossingen voor studenten
1. Problemen met Assignment openen
Als een Assignment niet geopend kan worden vanuit de Content pagina, probeer het dan te openen via het ‘Assignments’ menu item onder ‘Tools’ in de menubar. Hiermee worden potentiële problemen met Content links vermeden.
Mocht dit ook niet werken dan zou het kunnen dat de Course instructeur de assignment nog niet openbaar heeft gemaakt. Neem contact op met de docent voor opheldering.
2. Problemen met Assignment inleveren
Bestand kan niet worden geupload
Een error in de trant van “Oops, your file could not be uploaded” kan plaatsvinden door het gebruik van bepaalde karakters in de bestandsnaam. Zorg ervoor dat de bestandsnaam geen speciale karakters bevat, bijvoorbeeld niet: <, >, ;, “, /, \, |, ?, of *)
Controleer ook het formaat van het bestand en zorg dat deze ondersteund wordt (Bijvoorbeeld .docx, .pdf of .txt). Niet ondersteunde bestandsformaten kunnen geweigerd worden door het systeem.
‘Submit’ knop werkt niet
Probeer de pagina te herladen als de submit knop niet werkt. Doe dit door de herlaad knop van je browser te gebruiken of door een van de volgende twee snelkoppelingen te gebruiken: ‘Ctrl + R’ op Windows of ‘Command + R’ op Mac.
Als het probleem niet wordt verholpen door de pagina te herladen probeer een andere browser te gebruiken. Bijvoorbeeld Google Chrome, Firefox of Safari. Dit kan compatibiliteitsproblemen oplossen.
Andere submission problemen
Het mislukken van een submission kan ook veroorzaakt worden door een onstabiele internetverbinding. Zorg dat er verbinding is met een stabiel netwerk. Als de verbinding zwak is, verplaats dichter bij de router of wissel naar een bekabelde verbinding als dit mogelijk is.
Pop-up blockers kunnen interfereren met submission processen. Zeker als deze voorkomen dat pop-ups tevoorschijn kunnen komen die nodig zijn voor het submission proces. Zet pop-up blockers in je browser uit voor het inleveren van een assignment.
Als de problemen blijven bestaan, ondanks het volgen van de stappen hierboven kan het helpen om de cache en cookies van je browser te verwijderen. Hiermee verwijder je verouderde data, die eventueel voor problemen kunnen zorgen.
3. Neem contact op met de Technische Support
Als geen van de bovenstaande oplossingen helpen, neem dan contact op met de servicedesk.
Geef bij het contact opnemen informatie over het probleem en het eventuele error bericht door. Als dit het probleem niet oplost, geef dit dan door aan de Key user van Brightspace van je eigen faculteit.